Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Ο Το www.pierikoslogos.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.

Ο Κάθε αναγνώστης του pierikoslogos.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Γεμίζει με τετράστερα και πεντάστερα η Αθήνα

King George, Grand Bretagne



Πόλο έλξης για επενδυτές κι επιχειρηματίες του τουρισμού αποτελεί τα τελευταία χρόνια η Αθήνα αφού ακόμα και η υγειονομική κρίση, που μηδένισε προσωρινά αφίξεις και έσοδα, δεν ήταν ικανή να ανακόψει την δυναμική αναβάθμιση του ξενοδοχειακού δυναμικού της πρωτεύουσας.
Αυτό προκύπτει τουλάχιστον από τα πρόσφατα στοιχεία της GBR Consulting για την Αθηναϊκή ξενοδοχία, σύμφωνα με τα οποία στο ξενοδοχειακό δυναμικό της πρωτεύουσας προστέθηκαν 71 νέες ξενοδοχειακές μονάδες, μόλις την τελευταία πενταετία.

Για την ακρίβεια, όπως επισημαίνει η έρευνα, την περίοδο 2017 - 2022, 71 νέα ξενοδοχεία άνοιξαν τις πύλες τους σε Κεντρική, Νότια, Βόρεια και Δυτική Αθήνα, με στόχο να εκμεταλλευτούν το ισχυρό τουριστικό αποτύπωμα της χώρας.

Για να γίνει κατανοητός ο αριθμός αρκεί να αναφέρουμε ότι οι νέες αυτές ξενοδοχειακές μονάδες αντιπροσωπεύουν το 20% του συνόλου των ξενοδοχείων και το 14% του συνόλου των ξενοδοχειακών δωματίων που υπάρχουν διαθέσιμα αυτή την στιγμή στην πρωτεύουσα.



Η πλειονότητα των νέων ξενοδοχειακών καταλυμάτων μάλιστα, ανήκουν στην κατηγορία των τεσσάρων και πέντε αστέρων, αναβαθμίζοντας περαιτέρω το εγχώριο τουριστικό προϊόν. Ειδικότερα, βάσει των στοιχείων της GBR Consulting, τα περισσότερα ξενοδοχεία προστέθηκαν στην κατηγορία των 4 αστέρων, το 32% αυτών ήταν πεντάστερα και το 12% των νέων ξενοδοχειακών δωματίων της πρωτεύουσας ανήκαν στην κατηγορία των τριών αστέρων.

Πολλαπλασιάζονται οι τετράστερες και πεντάστερες μονάδες

Σε απόλυτους αριθμούς η πρωτεύουσα την τελευταία πενταετία υποδέχτηκε 12 νέα πεντάστερα με 714 δωμάτια (τα 11 ήταν εντελώς νέες μονάδες ενώ η μία αναβαθμίστηκε από τετράστερο σε πεντάστερο κατόπιν ανακαίνισης ) την ώρα που μόλις δύο μονάδες συνολικής δυναμικότητας 109 δωματίων «υποβαθμίστηκαν» στην κατηγορία των τεσσάρων αστεριών.

Αντίστοιχα στην περίπτωση των πεντάστερων προστέθηκαν 26 νέες μονάδες συνολικής δυναμικότητας 1.134 δωματίων, δύο ακόμα μονάδες συνολικής δυναμικότητας 114 δωματίων αναβαθμίστηκαν από δύο αστέρια σε τέσσερα ενώ ακόμα 9, συνολικής δυναμικότητας 732 δωματίων, πέρασαν από την κατηγορία των τριών αστεριών στα τέσσερα, κατόπιν ανακαίνισης. Στις παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν και 4 ακόμα μονάδες δυναμικότητας 420 δωματίων συνολικά, οι οποίες παρέμεναν κλειστές ή αποτελούσαν δωμάτια προς ενοικίαση πριν το 2017 και οι οποίες εκσυγχρονίστηκαν και μετατράπηκαν σε ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων.


Στον αντίποδα, στην περίπτωση των τετράστερων, μόλις 11 μονάδες σβήστηκαν από την λίστα των τετράστερων ξενοδοχείων της πρωτεύουσας - 2 μονάδες δυναμικότητας 133 δωματίων υποβαθμίστηκαν σε ξενοδοχεία 3 αστέρων, μια μονάδα δυναμικότητας 48 δωματίων ανέβηκε κατηγορία κερδίζοντας πέντε αστέρια και ακόμα 8 μονάδες συνολικής δυναμικότητας 293 δωματίων έπαψαν να λειτουργούν ως ξενοδοχεία.

Βαρύνουσας σημασίας είναι και η γεωγραφική κατανομή των νέων αυτών μονάδων. Όπως επισημαίνει η GBR Consulting, ο μεγαλύτερος αριθμός των νέων πολυτελών καταλυμάτων, συγκεκριμένα το 83%, εδράζονται στο Κέντρο της πόλης, ανανεώνοντας το ξενοδοχειακό δυναμικό της. Μετά και τις προαναφερθείσες προσθήκες μάλιστα, το 22% των ξενοδοχείων και το 14% των δωματίων του κέντρου των Αθηνών είναι καινούργια, κάνοντας εγκαίνια την τελευταία πενταετία.
Όλο και περισσότερα διεθνή brand ψηφίζουν Ελλάδα

Ενδεικτική της ποιοτικής αναβάθμισης του αθηναϊκού ξενοδοχειακού δυναμικού είναι και τα νέα brand που προσέθεσαν την Ελλάδα και συγκεκριμένα την Αθήνα στην ομπρέλα τους. Σύμφωνα με την GBR Consulting, την εξεταζόμενη περίοδο τα ανακαινισμένα δωμάτια ξενοδοχείων με διεθνές εμπορικό σήμα που προστέθηκαν στην πρωτεύουσα έφτασαν τις 2000.


Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σήμερα 1 στα 5 ξενοδοχειακά δωμάτια στην Αθήνα - περίπου το 20% - να φέρουν ένα διεθνές ξενοδοχειακό σήμα και αντίστοιχα το 8% των αθηναϊκών ξενοδοχείων να αποτελούν τμήμα μιας διεθνούς ξενοδοχειακής αλυσίδας.

Για μια τάξη μεγέθους να επισημάνουμε ότι το 2017 τα αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης έφταναν στο 17% στην περίπτωση των ξενοδοχειακών δωματίων και στο 7% σε αυτή των ξενοδοχείων, η υπό εξέταση περιοχή δηλαδή αυξήθηκε σημαντικά.

Μεταξύ των διεθνώς αναγνωρισμένων brand που έβαλαν την σφραγίδα τους στο ξενοδοχειακό δυμανικό της πρωτεύουσας περιλαμβάνονται το Academia of Athens της Marriott Autograph Collection, το Athens Capital της Accor MGallery, το Dave Red της Brown Hotels, το Ibis Styles Athens Routes της Accor, το Moxy Athens City και πάλι της Marriott, το Perianth της Marriott - Design Hotels, το Selina Theatrou Athens και το Wyndham Athens Residences.

Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσει κανείς και ακόμα 7 ξενοδοχεία τα οποία ανακαινίστηκαν κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου αποκτώντας ένα διεθνές εμπορικό σήμα. Πρόκειται για το Athens Marriott, Brown Acropol, Kubic House &
Lighthouse Athens των Brown Hotels, το Grand Hyatt Athens και δύο καταλύματα της Convo Hotels.

Εκτός της εξεταζόμενης περιοχής βέβαια, υπήρξαν κι άλλα ηχηρά ξενοδοχειακά ονόματα που προσέλκυσε η χώρα, όπως το Four Seasons Astir Palace, το Dolce Attica Riviera, το Ramada Attica Riviera των Wyndham Hotel Group και το Evereden των Vincci Hotels.


Ωστόσο υπήρξαν και αποχωρήσεις διεθνών σημάτων από την αθηναϊκή ξενοδοχειακή σκηνή, με 8 ξενοδοχεία να μην φέρουν πλέον κάποιο διεθνές εμπορικό σήμα σε σχέση τουλάχιστον με το 2017. Αυτά τα ξενοδοχεία κυρίως αφορούν το εμπορικό σήμα Best Western, το οποίο είχε 8 καταλύματα στην Αθήνα το 2017, αλλά μόνο ένα σήμερα καθώς και το Hilton που σήμερα παραμένει κλειστό λόγω ανακαίνισης και θα επιστρέψει υπό την επωνυμία Conrad, (σ.σ. εμπορικό σήμα της Hilton Worldwide), ενώ οι κατοικίες θα φέρουν το εμπορικό σήμα Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences.

insider.gr 
2.8.22

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget