Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Ο Το www.pierikoslogos.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.

Ο Κάθε αναγνώστης του pierikoslogos.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σε επίπεδα 2019 επιστρέφει η κίνηση σε αεροδρόμια, δρόμους, λιμάνια και τρένα

Ολα δείχνουν ότι η φετινή καλοκαιρινή περίοδος θα κλείσει με αντίστοιχα ή και ισχυρότερα μεγέθη σε σχέση με το 2019, τη χρονιά πριν από την πανδημία

Νίκος Καραγιάννης

Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» / Πηγή: Eurokinissi



Σχεδόν 2,5 χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας του κορονοϊού και η επιβατική κίνηση σε αεροδρόμια και αυτοκινητόδρομους πιάνει και πάλι ποσοστά προ πανδημίας. Και μάλιστα την ώρα που οι τιμές στα καύσιμα σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, χωρίς να δείχνουν και σημάδια εκτόνωσης.

Κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2022, στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αθήνας-Θεσσαλονίκης η κίνηση οχημάτων παρουσίασε αύξηση κατά 2,85% σε σχέση με το 2019, ενώ και στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα) είχαμε μια εντυπωσιακή άνοδο κατά 9,2% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Το ρεκόρ αυτό δείχνει προφανώς και την επιθυμία των οδηγών να ταξιδέψουν μετά από την παρατεταμένη περίοδο καραντίνας το 2021.

Η ίδια εικόνα καταγράφεται πάνω-κάτω και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας, προεξοφλώντας πως η καλοκαιρινή περίοδος πιθανόν να γράψει νέα ρεκόρ στην κίνηση οχημάτων στους μεγάλους οδικούς άξονες.



«Πετάει» και το αεροδρόμιο της Αθήνας

Στις αερομεταφορές βλέπουμε επίσης να μειώνεται έως και να μηδενίζεται η διαφορά από το 2019. Πρώτο παράδειγμα αποτελεί το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος». Τον Μάιο διακινήθηκαν 1,38 εκατ. επιβάτες εξωτερικού. Είναι ο υψηλότερος αριθμός από τον Οκτώβριο του 2019 (εδώ και 31 μήνες δηλαδή), όταν είχαν διακινηθεί 1,63 εκατ. επιβάτες. Κατά το 2021, ούτε τον Αύγουστο δεν είχε καταγραφεί τέτοιου επιπέδου κίνηση στις πτήσεις εξωτερικού (είχαμε 1,37 εκατ. επιβάτες).

Από τις αρχές του έτους η διαφορά στην επιβατική κίνηση με το 2019 μειώνεται συνεχώς. Από το -44,5% του Ιανουαρίου, στο -37% του Φεβρουαρίου, μετά στο -28,1% του Μαρτίου, στο -15,2% του Απριλίου και τώρα στο -10,2% του Μαΐου.

Μάλιστα, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση του θέματος, εντός του καλοκαιριού είναι πολύ πιθανόν όχι μόνο να μηδενιστεί η διαφορά αλλά να δούμε -σχεδόν μετά από 2,5 χρόνια- και άνοδο στην επιβατική κίνηση.
Μηδενίζεται η διαφορά και στα περιφερειακά αεροδρόμια

Ακόμα καλύτερη είναι η εικόνα στα περιφερειακά αεροδρόμια. Τον Μάιο η επιβατική κίνηση άγγιξε το 96% της κίνησης του ίδιου μήνα το 2019, προδιαγράφοντας και εδώ πως το καλοκαίρι θα τρέξει με θετικό πρόσημο.

Μάλιστα τρία αεροδρόμια «έσπασαν» το ρεκόρ του 2019. Η Σαντορίνη με αύξηση 5,1%, η Ρόδος με οριακή αύξηση 1,2% και το Άκτιο με εντυπωσιακή επίδοση και +26%. Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης επίσης έγραψε επιδόσεις αντίστοιχα με εκείνο της Αθήνας, καθώς βρίσκεται στο 89% της κίνησης του 2019.
«Ισοφαρίζει» και η ακτοπλοΐα, από κοντά και ο σιδηρόδρομος

Η ίδια εικόνα μεταφέρεται όμως και από τον κλάδο των ακτοπλοϊκών μεταφορών. Όπως έγινε γνωστό, η κίνηση κατά το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος στους σημαντικούς προορισμούς του Αιγαίου «έπιασε» τα νούμερα της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Αυτό αφορά στα λιμάνια Πειραιά, Λαυρίου και Ραφήνας, που είναι άλλωστε και τα τρία σημαντικά ορμητήρια της Αττικής προς τη νησιωτική χώρα.

Τέλος, αυξητικά κινείται και ο σιδηρόδρομος. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, ήδη από τον Μάρτιο παρατηρείται αύξηση στην κίνηση, η οποία συνεχίστηκε την περίοδο του Πάσχα και μέχρι σήμερα. Σημαντικό στοιχείο είναι η σχετική αύξηση στη διαθεσιμότητα θέσεων λόγω της δρομολόγησης των ETR 470 που πρόσφατα ξεκίνησαν να εξυπηρετούν τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.


imerisia.gr
18.6.22

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget