Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Ο Το www.pierikoslogos.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.

Ο Κάθε αναγνώστης του pierikoslogos.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Έκτακτη Σύσκεψη για να απεγκλωβιστούν τα πλοία από Αζοφική και Μαύρη Θάλασσα




Δεκάδες πλοία με εμπορεύματα εγκλωβισμένα στις εμπόλεμες ζώνες. Ελληνικά πλοία βρίσκονται σε θάλασσες υψηλής επικινδυνότητας.


Του Χρήστου Μαζανίτη



Έκτακτη Σύνοδος πραγματοποιήθηκε σήμερα του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) η οποία συγκλήθηκε κατόπιν αιτήματος της Ελλάδας και 14 κρατών μελών του Συμβουλίου του ΙΜΟ αποκλειστικό θέμα των οποίων ήταν η διαχείριση των επιπτώσεων της Ρωσο-ουκρανικής κρίσης στη ναυτιλία και τους ναυτικούς.



Το Συμβούλιο του ΙΜΟ αποφάσισε:

Την ενθάρρυνση της εγκαθίδρυσης, ως επείγον προσωρινό μέτρο, ενός ασφαλούς θαλασσίου διαδρόμου, που θα επιτρέψει την ασφαλή εκκένωση των ναυτικών και των πλοίων που έχουν εγκλωβιστεί στα ουκρανικά λιμάνια στον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική Θάλασσα, ως αποτέλεσμα των εχθροπραξιών. Η πρόταση αυτή είχε συνυποβληθεί από την Ελλάδα.

Για την υλοποίηση του διαδρόμου, το Συμβούλιο κάλεσε το Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ να συνεργαστεί με όλα τα εμπλεκόμενα κράτη και φορείς, να αναλάβει τις απαραίτητες ενέργειες για να ξεκινήσει η δημιουργία του ασφαλούς θαλάσσιου διαδρόμου και να ενημερώνει τα κράτη μέλη για τις εξελίξεις.

Να εκδώσει ισχυρή Δήλωση σχετικά τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στους ναυτικούς, την εμπορική ναυτιλία και το θαλάσσιο περιβάλλον στον Εύξεινο Πόντο και τη Θάλασσα του Αζόφ. Η πρόταση αυτή είχε επίσης συνυποβληθεί από τη χώρα μας.

Ειδικότερα, η Δήλωση αναφέρει τα εξής :
Καταδικάζει την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και αναδεικνύει τις σοβαρές επιπτώσεις των εχθροπραξιών στην ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων καθώς και του θαλάσσιου περιβάλλοντος στον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική Θάλασσα,
Αναδεικνύει την αναγκαιότητα διατήρησης της ομαλής λειτουργίας της ναυτιλιακής δραστηριότητας,
Προσκαλεί όλα τα Κράτη Μέλη του Οργανισμού να συνδράμουν στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και τα πλοία, καθώς και τα αρμόδια Όργανα του Οργανισμού να εξετάσουν τυχόν θέματα που εγείρονται και να υποβάλλουν σχετικές εκθέσεις στο Συμβούλιο με προτεινόμενα μέτρα αντιμετώπισης τους.

Εξάλλου, το Συμβούλιο καλωσόρισε τις προτάσεις της διεθνούς πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας, που κατατείνουν στη διευκόλυνση των ναυτικών, όπως η απομάκρυνσή τους από την περιοχή και σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό, η διασφάλιση της ασφαλούς παραμονής τους, η ρεαλιστική προσέγγιση για τη διαχείριση πιστοποιητικών που έχουν λήξει, η διασφάλιση καταβολής μισθών στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και αναγνώρισή τους ως ουσιωδών εργαζομένων.

Την ικανοποίηση του για τα αποτελέσματα της έκτακτης συνόδου του Συμβουλίου του ΙΜΟ εξέφρασε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος τόνισε ότι πρώτο και βασικό μέλημα της Ελλάδας είναι ο ασφαλής και ανεμπόδιστος απεγκλωβισμός των Ελλήνων ναυτικών, καθώς και τον Ελληνικών πλοίων που βρίσκονται στην περιοχή.

Όπως είχε αποκαλύψει το enikos.gr προ ολίγων ημερών, έχουν εντοπιστεί από τις ελληνικές αρχές – κι έχουν τεθεί στην διάθεση του υπουργείου Εξωτερικών – όλα τα πλοία ελληνικών συμφερόντων που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή και θα μπορούσαν υπό πολλές προϋποθέσεις να επιστρατευθούν για την διάσωση αμάχων.

Και λέμε υπό πολλές προϋποθέσεις διότι ακόμη κι αν πάρουν το ρίσκο οι ναυτιλιακές (που έχουν εκδηλώσει πολλές ενδιαφέρον) θα πρέπει να γίνει συνεννόηση με την αρμόδια αρχή που έχει αναλάβει τον έλεγχο του εκάστοτε λιμανιού, κάτι εξαιρετικά δύσκολο στην παρούσα φάση, που βρίσκεται η χώρα σε εμπόλεμη κατάσταση και Ρώσοι έχουν καταλάβει ορισμένα λιμάνια.




Τα ελληνικών συμφερόντων πλοία τα οποία βρίσκονται ανοιχτά της Οδησσού είναι:

MARAN ASTRONOMER
MARAN EXCELLENCE – ΣΗΜ. ΜΑΛΤΑΣ
POLARSTAR – ΣΗΜ. ΛΙΒΕΡΙΑΣ

Τα ελληνικών συμφερόντων πλοία που βρίσκονται στις εκβολές του ποταμού Μπουγκ είναι:

CHARIANA L. – ΣΗΜ. MARSHALL ISL.
PANDA – ΣΗΜ. ΠΑΝΑΜΑ
Τα ελληνικών συμφερόντων πλοία τα οποία βρίσκονται στη Μαύρη Θάλασσα είναι:

SEAVEN VOYAGER (εν πλω στα στενά του Βοσπόρου)
MINERVA SYMPHONY (εν πλω για λιμένα Νοβοροσίσκ Ρωσίας)
NISSOS CHRISTIANA (εν πλω για λιμένα Νοβοροσίσκ Ρωσίας)
MARAN ASPIRATION (εν πλω στα στενά του Βοσπόρου)​



enikos,gr
12.3.22

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget