Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Ο Το www.pierikoslogos.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.

Ο Κάθε αναγνώστης του pierikoslogos.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Τι μπορείς να κάνεις όταν είσαι ευέξαπτος και πώς θα δημιουργήσεις το αντίδοτο του...θυμού



pixabay

Όσο και αν προσπαθούμε να παραμείνουμε ψύχραιμοι κατά τη διάρκεια μιας διαφωνίας, δεν είναι πάντα εύκολο να διατηρήσουμε την ανοχή μας, τη στιγμή που το μόνο που θέλουμε είναι να εκφράσουμε την απόγνωσή μας και τα νεύρα μας. Τι μπορείτε να κάνετε για βοηθήσετε τον εαυτό σας και τους ανθρώπους γύρω σας.


Όταν είναι κανείς ευεξαπτος μπορεί να «βλάψει» τις σχέσεις του και αυξάνει το στρες του. Αν είστε έτοιμοι να «σκάσετε» τότε μπορεί είστε πράγματι ευέξαπτοι. Για αυτό είναι σημαντικό να «καταλαγιάζει» κανείς μέσα του και να ηρεμεί προτού μιλήσει, έτσι ώστε να αποφύγει να πει κάτι που θα μετανιώσει μετά.

Υπάρχουν τακτικές που μπορείς να θέσει σε εφαρμογή προτού «εκραγεί» κανείς. Ο ειδικός σύμβουλος σε θέματα ενσυναίσθησης Michael Tennant και επικεφαλής του εργαστηρίου “Curiosity Lab and Actually Curious” έχει εκείνα τα εφόδια και τις συμβουλές που μπορεί να δώσει στον κόσμο, ώστε να ελέγξει καλύτερα τα συναισθήματά του. Με την εξάσκηση μπορεί κανείς να επικοινωνήσει με καθαρό μυαλό και καλύτερο τρόπο αυτά που θέλει χωρίς να πληγώσει τους αλλους από απόγνωση.


Οι αιτίες πίσω από τον θυμό

Οι άνθρωποι μπορεί να θυμώνουν εύκολα για πολλούς λόγους, ωστόσο αρκετοί λόγοι σχετίζονται με την παιδική ηλικία και με τις συνήθειες που καλλιέργησαν όταν ήταν παιδιά. Η μη λεκτική επικοινωνία και η μια βίαιη επικοινωνία δεν έχει διαμορφωθεί στους ανθρώπους αυτούς καθώς μεγάλωναν. « Μιλάω από προσωπική εμπειρία. Μεγάλωσα σε ένα σπίτι με πολλή αγάπη, δεν βάζαμε προτεραιότητα όμως στο να μιλάμε με αγάπη ο ένας στον άλλον» είπε ο Tennant τονίζοντας ότι οι συνήθειες είναι δύσκολο να «σπάσουν» χωρίς αφοσίωση και υπομονή ειδικά όσες καλλιεργήθηκαν με τα χρόνια.


Επίσης, όταν έχεις να αντιμετωπίσεις συγκρούσεις με άτομα τα οποία είναι ευέξαπτα τα ίδια, είναι πολύ πιθανό να πρέπει να υιοθετήσεις και συ αυτό το στυλ επικοινωνίας και το ταμπεραμέντο τους. Είναι πιο δύσκολο να απευθυνθείς στις διαφωνίες με σύνεση και σεβασμό, ειδικά για όσους έχουν τραύματα. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε παρατεταμένη παραμέληση, ανοικτή ή και πλάγια κακοποίηση και γεγονότα που αφορούν τραυματικές εμπειρίες του παρελθόντος ή και ξυλοδαρμό.

Οι άνθρωποι επίσης μπορεί να έχουν νεύρα επειδή αγνοούνται για πολύ καιρό ή επειδή τους φέρονται άδικα και ο θυμός είναι ο μόνος τρόπος για να υποστηρίξουν τον εαυτό τους. Αν είσαι κακόκεφος και δεν έχεις κοιμηθεί καλά αυτό μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση. Η κούραση επίσης «ξυπνά» τη χαμηλή αυτοεκτίμηση και την επιδεινώνει όπως και την ψυχική ανθεκτικότητα και όλα αυτά μαζί αυτό να κάνουν κάποιον να νιώθει ευέξαπτος. Έτσι, αν κάποιο άτομπο αντιμετωπίζει χρόνια κόπωση το πρόβλημα είναι ακόμα πιο περίπλοκο. Ο θυμός είναι ένα από τα πιο δύσκολα συναισθήματα από τα πέντε που υπάρχουν - χαρά, φόβος, θυμός, λύπη, ντροπή- γιατί συχνά ανακύπτει όταν υπάρχει ανάγκη προστασίας ή όταν δημιουργείται η ανάγκη απόδρασης ή προστασίας άλλων ατόμων.
Πώς επηρεάζει τις σχέσεις σου

Ο θυμός μπορεί επίσης να δημιουργήσει απόσταση στις σχέσεις και στην χειρότερη περίπτωση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα υγείας σε όλους όσους εμπλέκονται σε αυτή την κατάσταση.

Το καλύτερο που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να μιλήσει σε έναν ψυχολόγο. Η ενσυναίσθηση σαφώς μπορεί να βοηθήσει όταν και οι δύο πλευρές επικοινωνούν με κατανόηση αυτά που νιώθουν. Όταν κατανοείς τον δικό σου θυμό τότε παροτρύνεις και τους άλλους να μιλήσουν και να φερθούν με ενσυναίσθηση αλλά και σεβασμό.
Τι μπορείς να κάνει κανείς (εκτός από το να πάει σε ψυχολόγο….χθες)

Βάλτε όρια για αμοιβαίο σεβασμό

Το πρώτο βήμα είναι να αναγνωρίζει κανείς τον θυμό και να κατανοήσεις τις επιδράσεις του. Είτε είστε εσείς ο άνθρωπος που είναι ευέξαπτος, είτε σχετίζεστε με έναν τέτοιο άνθρωπο πρέπει να γίνει σαφές ότι αυτή η συμπεριφορά ξεκινά με μια επιλογή και πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι είναι καταστροφική.

Έτσι, καθορίστε το επίπεδο σεβασμού που νιώθεις και αξίζεις και δες τι θα ήθελες να λαμβάνεις από τους άλλους αλλά σημείωσε: ο σεβασμός πρέπει να είναι αμοιβαίος. Πρέπει να είναι σαφές ότι υπάρχει προσδοκία να υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός και αυτό θα σε βοηθήσει να είσαι πιο ευσυνείδητος σε στιγμές που δεν έχεις ανοχή και τα συναισθήματά σου «ξεχειλίζουν».

Πρέπει να υπάρχουν όρια στο πώς θέλουμε να φερόμαστε στον άλλον και πώς αφήνουμε να μας φέρονται και να τα ακολουθούμε.

Γράψε τις σκέψεις του σε ένα ημερολόγιο και δημιούργησε βήματα εστιάζοντας στο πως πρέπει να δρας και πως πρέπει να αντιδράς σε αυτούς που ταιριάζουν με τα όριά σου. Γράψε τι καταφέρνεις και τι όχι.

Αντέπτυξε το αντίδοτο του θυμού

Το αντίδοτο στον θυμό είναι η κατανόηση και η αποκατάσταση της ασφάλειας, παρόλο που αυτό μπορεί να φαίνεται σχεδόν αδύνατο όταν θυμώνουμε όπως εξηγεί ο Tennant και τονίζει ότι με την εξάσκηση μόνο μπορούμε να δούμε αποτελέσματα. Κάθε φορά που θυμώνεις τι προσπαθείς να προστατέψεις; Μπορείς να το γράψεις αν νιώθεις ότι θα σε βοηθήσει. Αφαίρεσε την ευθύνη από τους αποδέκτες και θα μπορείς να δείξεις κατανόηση όταν ηρεμήσεις.
Προσπαθήστε να εξηγήσετε ότι παλεύετε να γίνετε καλύτεροι

Παρόλο που μπορεί να νομίζετε ότι αυτό σας κάνει ευάλωτους, με αυτόν τον τρόπο δείχνει κανείς δύναμη, ενσυναίσθηση και δείχνει ότι έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί. Μοιράσου τους στόχους με τους κοντινούς σου φίλους και την οικογένειά σου και όσους με τους οποίους έχεις συχνή επίδραση ή γενικά συνήθως θυμώνεις μαζί τους.

Εξήγησε ότι γνωρίζετε για το συνήθειο αυτό και ότι κάνετε ότι μπορείτε να επικοινωνείτε τα συναισθήματά σας με περισσότερη αποτελεσματικότητα και με σεβασμό για να λύνεις τις συγκρούσεις χωρίς βία και σκληρά λόγια. Ζητήστε να δείξουν κατανόηση και υπομονή, γεγονός το οποίο θα βοηθήσει να «εγκαθιδρύσετε» καλύτερη επικοινωνία.

Θυμηθείτε ότι είστε και εσείς άνθρωποι και ότι αξίζετε κατανόηση και υπομονή. Μην κρίνετε άσχημα τον εαυτό σας ειδικά όταν τα αρνητικά λόγια προς τον εαυτό σας και η χαμηλή αυτοεκτίμηση «σκάει» στο πρόσωπό σας σαν σφαλιάρα και κάνετε μικρή πρόοδο.

«Δείξε κατανόηση και στον εαυτό σου για να μπορέσεις να προστατευτείς και να απομακρυνθείς χωρίς να τσακωθείς» εξηγεί ο ειδικός και προσθέτει: «Χρειάζεται υπομονή για να μπορέσει ένα τραύμα να επουλωθεί. Δώσε χρόνο στον εαυτό σου και μίλα με όμορφο τρόπο στον εαυτό σου».

‘Ολα τα συναισθήματα - θυμός, φόβος, ντροπή, λύπη και χαρά είναι μέρος της ανθρώπινης φύσης και όλα είναι καλά αρκεί να είμαστε συντονισμένοι μαζί τους και να τα ακούμε. Μην κάνετε κριτική είτε είναι καλά είτε κακά. Αν προσέξουμε καλύτερα θα καταλάβουμε τι προσπαθούμε να προστατέψουμε με τον θυμό μας.

Απόδοση από https://www.wellandgood.com


NEWS4HEALTH
12.1.22
Ετικέτες

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget