Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Ο Το www.pierikoslogos.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.

Ο Κάθε αναγνώστης του pierikoslogos.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Τα λαχανικά του φθινοπώρου: Πλούσια σε γεύση και θρεπτικές ουσίες


Ας δούμε τις θρεπτικές ουσίες που περιέχονται στα λαχανικά του φθινοπώρου και ιδέες για την κατανάλωσή τους.




Γράφει η Ιωάννα Κεχριμπάρη, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Το φθινόπωρο έχει ξεκινήσει και οι περισσότεροι έχουμε ήδη επιστρέψει στις «βάσεις» και τις υποχρεώσεις μας. Αυτή την εποχή η φύση μάς προσφέρει απλόχερα νόστιμα και θρεπτικά λαχανικά.

Ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τα κυριότερα φθινοπωρινά λαχανικά. Ποια είναι η θρεπτική τους αξία και πώς θα μπορούσαμε να τα απολαύσουμε.


Σπανάκι: Ένα φλιτζάνι ωμό σπανάκι δεν θα σας δώσει περισσότερες από 10 θερμίδες, ενώ 1 φλιτζάνι βρασμένο σπανάκι αποδίδει περίπου 40 θερμίδες. Περιέχει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά για την υγεία μας, όπως βιταμίνες A, C, Ε και Κ, αντιοξειδωτικά συστατικά και φυτικές ίνες.

Επίσης αποτελεί μία καλή πηγή φυτικού σιδήρου. Ωστόσο, επειδή ο σίδηρος που περιέχεται στα τρόφιμα φυτικής προέλευσης δεν απορροφάται σε μεγάλα ποσοστά από τον οργανισμό φροντίστε να συνδυάζετε το σπανάκι με κάποια πηγή βιταμίνης C, για παράδειγμα στύψτε αρκετό λεμόνι ή καταναλώστε ένα πορτοκάλι μετά το γεύμα σας, ώστε να γίνει καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό.


TIP: Προσθέστε φύλλα από ωμό σπανάκι στις σαλάτες ή ως συνοδευτικό του κυρίως πιάτου σας. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε μία ομελέτα φούρνου με σπανάκι, ντομάτα, πιπεριές, μανιτάρια και τριμμένο τυρί.

Μπρόκολο: Ένα φλιτζάνι βρασμένο μπρόκολο αποδίδει περίπου 55 θερμίδες, ενώ περιέχει βιταμίνη C, η βιταμίνη Α, φυλλικό οξύ, φώσφορο, το μαγνήσιο, ασβέστιο, φυτικές ίνες, καθώς και αρκετά ακόμη μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

TIP: Εκτός από ωμό το μπρόκολο ταιριάζει και μέσα στα ζυμαρικά σας. Βράστε το μπρόκολο, κόψτε το σε κομματάκια πάνω από ένα πιάτο με ζυμαρικά (κατά προτίμηση ολικής άλεσης) και προσθέστε κομμάτια από κοτόπουλο ή / και τυριού.

Λαχανάκια Βρυξελλών: Ένα φλιτζάνι βρασμένα λαχανάκια Βρυξελλών αποδίδει περίπου 55 θερμίδες. Περιέχουν φυτικές ίνες, βιταμίνες Α, C, K, B6 και φυλλικό οξύ, καθώς και συστατικά με αντιοξειδωτική δράση.

TIP: Βράστε ή ψήστε στο grill λαχανάκια Βρυξελλών και συνοδέψτε τα με ένα δροσερό dip με γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, μουστάρδα και λίγο ελαιόλαδο.

Λάχανο: Ένα φλιτζάνι ωμό λάχανο έχει περίπου 18 θερμίδες, ενώ ένα φλιτζάνι βρασμένο αποδίδει 34 θερμίδες. Περιέχει φυτικές ίνες, ασβέστιο, κάλιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Α και C.

TIP: Τρίψτε λάχανο και άλλα λαχανικά της αρεσκείας σας όπως καρότο και προσθέστε μία άπαχη πηγή πρωτεΐνης, όπως τόνο σε νερό ή στήθος κοτόπουλου. Συνοδέψτε με 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης και μόλις παρασκευάσατε ένα ελαφρύ και ισορροπημένο γεύμα.

Πηγές: www.nutrimed.gr
11.9.21
Ετικέτες

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget