Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Ο Το www.pierikoslogos.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.

Ο Κάθε αναγνώστης του pierikoslogos.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

“Βαβέλ” στην Ιεραρχία για την Θεία Κοινωνία - Απηύδησαν οι πιστοί!





ΟΜητροπολίτης Κυθήρων απαντάει στον Μητροπολίτη Ιλίου για το αν είναι δογματικό θέμα το κουταλάκι στην Θεία Κοινωνία και ζήτησε από την Ιερά Σύνοδο μια επιτροπή κληρικών-ιατρών να ελέγξει το εμβόλιο - Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως: ο ιός αυτός όταν εισπνέεται μεταδίδεται και όχι όταν καταπίνεται, δηλαδή η κατάποση δεν βλάπτει τον άνθρωπο


Σοβαρές αντιδράσεις έχουν προκύψει από την πρόσφατη δήλωση του εκπροσώπου της ΔΙΣ, Μητροπολίτη Ιλίου Αθηναγόρα, πως δεν τίθεται δογματικό θέμα για το κουταλάκι μιας χρήσης στη Θεία Κοινωνία.


Ενώ το περασμένο καλοκαίρι είχε δημιουργηθεί μέγιστο θέμα αναφορικά με την Θεία Κοινωνία, είχε υπάρξει επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη στις Τοπικές Εκκλησίες και αντίδραση της Μόσχας ο Μητροπολίτης Αθηναγόρας κατά πως φαίνεται έχει δική του άποψη πάνω στο ζήτημα αυτό.




Πάντως οι θέσεις του δεν εναρμονίζονται με όσα πρεσβεύει το Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο τον Ιούνιο είχε αναφέρει:




«Ὡς πρός τόν τρόπον μεταδόσεως τῶν ἀχράντων Μυστηρίων εἰς τούς πιστούς, ἡ Ἐκκλησία, σεβομένη τήν Ἱεράν Παράδοσιν, τήν συνυφασμένην ἀρρήκτως μέ τήν καθ' ἡμέραν ἐκκλησιαστικήν πρακτικήν καί κενωτικήν ἐμπειρίαν, διακρατεῖ τά ἀπό αἰώνων καί μέχρι σήμερον ἰσχύοντα, ὡς φύλαξ καί φρουρός ἀνύστακτος τῶν παραδοθέντων ὑπό τῶν Ἁγίων Πατέρων, καί οὐδεμίαν ἀνάγκην εὑρίσκει δι' ἀλλαγήν τοῦ τρόπου τούτου καί μάλιστα ὑπό τήν πίεσιν ἐξωγενῶν παραγόντων.»


Η οποιαδήποτε, λοιπόν, εκκλησιαστική οικονομία, ασκείται μόνον όταν συντρέχουν οι δυο ικανές και αναγκαίες συνθήκες:

α) να υπάρχει από τον νόμο του κράτους κάποια απαγόρευση σχετικά με τη θεία λατρεία λόγω της πανδημίας, και β) ύστερα από τη σύμφωνη γνώμη και την προς τούτο άδεια της Μητρός Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως. Πάντως δεν αφορά στην αλλαγή του τρόπου μεταδόσεως, πολλω δε μάλλον στη χρήση πολλαπλών ή μιας χρήσεως αγίων λαβίδων.
Συνέδριο

Για το θέμα της Θείας Ευχαριστίας τοποθετήθηκε και ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως σε διαδικτυακό συνέδριο. Ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως στην παρέμβασή του στο συνέδριο είπε πως «ο Θεός γράφει ίσια με στραβές γραμμές», για να υπογραμμίσει πως «πίστη στη ζωή τη δική μας σημαίνει εμπιστοσύνη», όπως και ότι «το αντίθετο της πίστεως δεν είναι η απιστία. Δεν υπάρχουν άπιστοι. Είναι η υποψία, είναι η καχυποψία». Με διάχυτη την υποψία λόγω της πανδημίας, τόνισε ότι «ο κορονοϊός κλόνισε την παντοδυναμία μας ότι είμαστε οι κύριοι να ελέγχουμε αυτόν τον κόσμο και δεύτερον μας έφερε κοντύτερα όλους τους ανθρώπους», αμβλύνοντας τεχνητές αποστάσεις. «Ο κορονοϊός μας βοήθησε στο εξής: ξεκαβαλικεύσαμε από τις ψευδαισθήσεις που είχαμε ότι είμαστε κάτι. Μας έφερε στα παπούτσια μας» ανέφερε χαρακτηριστικά, παραδεχόμενος παράλληλα ότι «φάνηκε μια σύγκρουση όταν και τα δύο και η πίστη και η επιστήμη χτύπησαν χωρίς σεμνότητα την πόρτα του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας». “Η εμπειρία του Μυστηρίου είναι προσωπικό βίωμα, μια εμπειρία πυο μόνο όταν την νιώσει κανείς, μόνο τότε θα την καταλάβει” τόνισε.

Απάντησε σε σχετικό ερώτημα λέγοντας πως “η προσέλευση στην Θεία Κοινωνία από τον Μάρτιο γίνεται κανονικά. Αυτό δεν μπορεί να σταματήσει. Η Εκκλησία πάνω σε αυτό το Μυστήριο στηρίζεται. Οι αντιρρήσεις ήρθησαν μετά από εξηγήσεις που δόθηκαν σύμφωνα με τις οποίες ο ιός αυτός όταν εισπνέεται μεταδίδεται και όχι όταν καταπίνεται, δηλαδή η κατάποση δεν βλάπτει τον άνθρωπο. Δεν συνέβη κάποια έξαρση μέχρι που άνοιξαν τα σύνορα” .


Σχολιάζοντας την πρόταση Μόσιαλου στο ίδιο συνέδριο περί “μηχανικής εκφοράς” ο Μητροπολίτης Άνθιμος είπε πως αν αυτό ακουγόταν στην Ιεραρχία οπωσδήποτε δεν θα επέτρεπε τις ακραίες φωνές που ακούστηκαν και αμφισβήτησαν ακόμη και την επιστήμη. “Σεβόμαστε το Μυστήριο, αλλά μπορούμε να συζητήσουμε περί της μηχανικής εκφοράς αν δεν λοιδωρούνταν επιστήμονες όπως η κα Γιαμαρέλλου ή η κα Λινού” είπε.

Ο κ. Μόσιαλος αναρωτήθηκε αν «ο τρόπος με τον οποίο ασκείται αυτό το ταυτοτικό στοιχείο του μυστηρίου είναι συγκεκριμένος ή μπορεί να αλλάξει», κάνοντας λόγο για την «μηχανική εκφοράς» του μυστηρίου, χωρίς αυτό επουδενί να αμφισβητείται.



Από την πλευρά του ο Μητροπολίτης Άνθιμος τόνισε ακόμη πως “ερωτήθηκαν ιατροί στα νοσοκομεία και νοσηλευτές στα δικά μας τα γηροκομεία και έδειξαν μια πανδημική άρνηση στο εμβόλιο”. Παρακολουθήστε το συνέδριο εδω
Μητροπολίτης Κυθήρων

Τέλος σχετικά με την Θεία Κοινωνία απάντησε στο κυριακάτικο κήρυγμά του και ο Μητροπολίτης Κυθήρων. “Πνευματικό εμβόλιο” χαρακτήρισε την Θεία Κοινωνία, ενώ ζήτησε από την Ιερά Σύνοδο μια επιτροπή κληρικών-ιατρών να ελέγξει το εμβόλιο. Παρόλα αυτά ο κ. Ιερώνυμος πριν από λίγες ώρες δήλωσε υποστηρικτής του εμβολιασμού.

Απαντώντας ο Μητροπολίτης Σεραφείμ στον Ιλίου Αθηναγόρα για τα κουταλάκια της μια χρήσεως,είπε οτι η άποψη του είναι λάθος, “Είναι και δογματικό θέμα διότι η παράδοση της Εκκλησίας μας που είναι παράδοση αιώνων είναι μέσα στο δόγμα. Γιατί λέγει η δογματική της Εκκλησίας μας πως δόγμα είναι ό.τι πανταχού και υπό πάντων επιστεύθη. Και λέγει το κανονικό δίκαιο της Εκκλησίας μας ότι το έθιμο είναι πηγή του κανονικού δικαίου. Επομένως δεν μπορούμε έτσι αψήφιστα να λέμε πως αν το αποφασίσει η Εκκλησία μπορούμε να το αλλάξουμε. Γιατί θα το αλλάξουμε; Έχουμε επηρεαστεί από λοιμωξιολόγους της κυβέρνησης που δουλέυουν για την κυβέρνηση; ”.

ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ
23.12.20

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget