Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Ο Το www.pierikoslogos.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.

Ο Κάθε αναγνώστης του pierikoslogos.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Πανδημία οι «μαϊμού» παραγγελίες από το εξωτερικό σε ελληνικές επιχειρήσεις

Ο αντιπρόεδρος της Bright Special Lighting, Νίκος Βασιλείου περιγράφει στην imerisia.gr τη δράση οργανωμένου κυκλώματος εξαπάτησης ελληνικών επιχειρήσεων
Πηγή: Unsplash


Οργανωμένο κύκλωμα εξαπάτησης ελληνικών επιχειρήσεων συνεχίζει να δρα εδώ και αρκετούς μήνες, όπως καταγγέλει στην imerisia.gr ο αντιπρόεδρος της Bright Special Lighting, Νίκος Βασιλείου.


Μέσα στο φθινόπωρο η ελληνική εταιρεία ειδών φωτισμού, η οποία χαρακτηρίζεται από ισχυρή εξωστρέφεια, δέχτηκε ηλεκτρονικές «παραγγελίες» από δύο πολυεθνικούς κολοσσούς, οι οποίες αποδείχθηκε ότι ήταν… «μαϊμού».

Ειδικότερα, ο κ. Βασιλείου σημειώνει ότι «δεχτήκαμε μέσω e-mail παραγγελίες προϊόντων από διεύθυνση, που αντιστοιχούσε στον…υπεύθυνο προμηθειών του γαλλικού κολοσσού Vinci. Στο e-mail αυτό υπήρχε σφραγίδα της Vinci και στοιχεία του στελέχους, το οποίο επιβεβαιωνόταν και από μία αναζήτηση στο… Google".

Μάλιστα η ελληνική εταιρεία έλαβε υπαρκτά στοιχεία τραπεζών για να προχωρήσει την παραγγελία των προϊόντων, τα οποία έπρεπε να παραδοθούν σε ένα μεγάλο project, που ετοιμάζουν στον Τάμεση, στο Λονδίνο. Και η εξόφληση της παραγγελίας θα γινόταν μετά την παράδοση.


Στις αρχές της χρονιάς, η Πρεσβεία της Ελλάδας στο Λονδίνο είχε αποκαλύψει αντίστοιχες απόπειρες εξαπάτησης Ελλήνων επιχειρηματιών, με μία πρακτική που είναι γνωστή εδώ και χρόνια σε διάφορες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες
Παράδοση στην Αγγλία, χωρίς προκαταβολή

Και ενώ ετοιμαζόταν η παραγγελία, λίγες ημέρες αργότερα ήρθε ένα δεύτερο e-mail στην Bright από την… Lidl France, η οποία ζητούσε κάποια φωτιστικά. «Κάναμε τις προσφορές μας και εκείνοι μας έκαναν μία παραγγελία ύψους 300.000 ευρώ. Και το συγκεκριμένο στέλεχος της Lidl το αναζητήσαμε στο Διαδίκτυο και βρήκαμε όντως ότι πρόκειται για υπαρκτό πρόσωπο, με συνεντεύξεις στο youtube κ.ο.κ.», τόνισε ο κ. Βασιλείου, ο οποίος πρόσθεσε ότι «μας ενημέρωσαν, ωστόσο, ότι είχε πάρει τα δικαιώματα στην Αγγλία και ήθελε να παραδώσουμε τα εμπορεύματα εκεί. Τότε, πονηρευτήκαμε και σκεφτήκαμε ότι δεν μπορεί να είναι σύμπτωση και οι δύο γαλλικές εταιρείες να θέλουν παράδοση στην… Αγγλία και το κυριότερο χωρίς προκαταβολή».
Μεγάλες παραγγελίες χωρίς… δείγματα

Ακόμη, προξένησε εντύπωση στα στελέχη της Bright πως από την πλευρά της Lidl γίνονταν συνεχόμενες παραγγελίες (π.χ. 70.000 και 100.000 ευρώ) για προϊόντα, που δεν είχαν δει σε κάποιο δείγμα.

Τότε, αποκαλύφθηκε ότι πρόκειται για απάτη, αφού, όπως ανέφερε ο Νίκος Βασιλείου, «καλέσαμε στη Lidl France και μας επιβεβαίωσαν ότι είναι αληθινά τα στοιχεία, που τους δώσαμε για το στέλεχός τους, ωστόσο εκείνο δεν γνώριζε καν το συγκεκριμένο θέμα! Την ίδια απάντηση λάβαμε και από τη Vinci France, η οποία μάλιστα παραδέχτηκε ότι και άλλες επιχειρήσεις έχουν αναφέρει παρόμοια περιστατικά, επιβεβαιώνοντας δηλαδή ότι πρόκειται για οργανωμένο κύκλωμα, που κάνει τέτοιες απάτες».

O αντιπρόεδρος της Bright Special Lighting, Νίκος Βασιλείου
Συνεχίζουν απτόητοι

Ο Νίκος Βασιλείου αναφέρει στην imerisia.gr ότι «το διεθνές κύκλωμα συνεχίζει απτόητο τη δράση του, αφού συνεχίζουν να φθάνουν στην εταιρεία μας και άλλα παρόμοια αιτήματα για παραγγελίες. Τελευταία μας ήρθε παραγγελία από τη Λυόν, αλλά πλέον είμαστε πολύ προσεκτικοί πριν κλείσουμε οποιαδήποτε συμφωνία στο εξωτερικό».

Στις αρχές της χρονιάς, η Πρεσβεία της Ελλάδας στο Λονδίνο είχε αποκαλύψει αντίστοιχες απόπειρες εξαπάτησης Ελλήνων επιχειρηματιών, με μία πρακτική πάντως που είναι γνωστή εδώ και χρόνια σε διάφορες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.
Πως γίνεται η απάτη

Κατά κανόνα, ελληνική παραγωγική ή εμπορική εταιρεία λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από πρόσωπο φερόμενο ως αγοραστή μεγάλης αλυσίδας λιανικού ή χονδρικού εμπορίου, με το οποίο εκδηλώνει, συνήθως επείγον, ενδιαφέρον παραγγελίας.
Στόχος είναι είτε η απόκτηση και μη εξόφληση της παραγγελίας, είτε η απόσπαση των προσωπικών ή οικονομικών δεδομένων του συνομιλητή του.
Ο αποστολέας του μηνύματος συνήθως χρησιμοποιεί παραπλανητική διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που παραπέμπει, αλλά δεν αντιστοιχεί στο πραγματικό domain name της επιχείρησης, της οποίας την επωνυμία καταχράται
Συνήθως στα e-mail, που στέλνει ο φερόμενος αγοραστής, εμφανίζει μόνο κινητό τηλέφωνο στα στοιχεία επικοινωνίας του, το οποίο δεν είθισται, τουλάχιστον μεταξύ αγοραστών μεγάλων επιχειρήσεων, όπως και η γλώσσα-σύνταξη-γραμματική, που χρησιμοποιεί, να μην είναι η αναμενόμενη από υπάλληλο μεγάλης εταιρείας
Συνήθως πρόκειται για παραγγελία σημαντικών ποσοτήτων, με σύντομους χρόνους παράδοσης και μεταφορά που αναλαμβάνει ο αγοραστής


imerisia.gr

27.12.20

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget