Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Ο Το www.pierikoslogos.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.

Ο Κάθε αναγνώστης του pierikoslogos.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Καταγγελία της ΕΕΚΕ για παράνομες τραπεζικές δεσμεύσεις ποσών από ακατάσχετους λογαριασμούς






Οι τράπεζες εκμεταλλεύονται τη διαπραγματευτική τους ισχύ, αλλά και τον θεσμικό ρόλο που έχουν καταλήξει να διαδραματίζουν



Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας καταγγέλλει παράνομες δεσμεύσεις επιδομάτων από τις τράπεζες και ποσών από λογαριασμό ο οποίος ήταν δηλωμένος ως ακατάσχετος ή ποσών που προέρχονταν από συντάξεις, μισθούς και ασφαλιστικά βοηθήματα, τα οποία είναι εκ του νόμου ακατάσχετα.

«Είναι αρκετά σύνηθες, τελευταία, οι τράπεζες να προχωρούν σε παράνομες δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών, για οφειλές κυρίως προς το Δημόσιο» σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, και προσθέτει ότι «δεν είναι λίγες οι καταγγελίες που έχει δεχτεί μέχρι σήμερα από οφειλέτες που ήρθαν αντιμέτωποι με αυθαίρετη δέσμευση του τραπεζικού τους λογαριασμού».

Ενδεικτικά, αναφέρεται η περίπτωση καταναλωτή με οφειλές στην εφορία, ο οποίος απευθύνθηκε στην ένωση, όταν πιστωτικό ίδρυμα δέσμευσε ποσά από ασφαλιστικό βοήθημα, το οποίο καταβαλλόταν περιοδικά και το οποίο κατατίθετο σε τραπεζικό λογαριασμό που είχε δηλωθεί ως ακατάσχετος.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το αρ. 31 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ) σχετικά με τα ακατάσχετα εις χείρας τρίτων:
1. Εξαιρούνται της κατασχέσεως εις χείρας τρίτων:

[…]ε) Οι απαιτήσεις από μισθούς, συντάξεις και κάθε είδους ασφαλιστικά βοηθήματα που καταβάλλονται περιοδικά, εφόσον το ποσό αυτών μηνιαίως είναι μικρότερο από χίλια (1.000) ευρώ, στις περιπτώσεις δε που υπερβαίνει το ποσό αυτό επιτρέπεται η κατάσχεση για τα χρέη προς το Δημόσιο επί του 1/2 του υπερβάλλοντος ποσού των χιλίων (1.000) ευρώ και μέχρι του ποσού των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ, καθώς και επί του συνόλου του υπερβάλλοντος ποσού των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ

στ) τα 4/5 των ημερομισθίων, επιτρεπομένης της κατασχέσεως επί του 1/5 αυτών διά τα προς το Δημόσιον χρέη των δικαιούχων τούτων και

ζ) το 1/2 των εφ` άπαξ καταβαλλομένων, υπό οιουδήποτε ασφαλιστικού φορέως, βοηθημάτων επί τη εξόδω εκ της Υπηρεσίας ή του επαγγέλματος, επιτρεπομένης της κατασχέσεως επί του 1/2 αυτών διά τα προς το Δημόσιον χρέη των δικαιούχων τούτων.
2. Καταθέσεις σε πιστωτικά ιδρύματα σε ατομικό ή κοινό λογαριασμό είναι ακατάσχετες μέχρι του ποσού των χιλίων διακοσίων πενήντα (1.250) ευρώ μηνιαίως για κάθε φυσικό πρόσωπο και σε ένα μόνο πιστωτικό ίδρυμα. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου απαιτείται γνωστοποίηση από το φυσικό πρόσωπο ενός μοναδικού λογαριασμού, με υποβολή ηλεκτρονικής δήλωσης στο πληροφοριακό σύστημα της Φορολογικής Διοίκησης. Εφ’ όσον υπάρχει λογαριασμός περιοδικής πίστωσης μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων, γνωστοποιείται, αποκλειστικά και μόνο, ο λογαριασμός αυτός.

Η ΕΕΚΕ, δηλώνει ότι προσεγγίζει αυτού του είδους τα ζητήματα, με ιδιαίτερη ευαισθησία, δεδομένης και της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που διανύει η χώρα. Στόχος της αναφέρεται ότι είναι, οι καταναλωτές να μην αισθάνονται απροστάτευτοι απέναντι στις τράπεζες, οι οποίες συχνά εκμεταλλεύονται τη διαπραγματευτική τους ισχύ αλλά και τον θεσμικό ρόλο που έχουν καταλήξει να διαδραματίζουν.

Οπότε, η ανακοίνωση καταλήγει ότι καλούνται όσοι καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα κατά τις συναλλαγές τους με τα πιστωτικά ιδρύματα, να επικοινωνούν με την ένωση.


NEWSBREAK
18.11.20

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget