Ακολουθήστε μας και στο Facebook

Ο Το www.pierikoslogos.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.

Ο Κάθε αναγνώστης του pierikoslogos.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam). Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Απίστευτο και όμως Ελληνικό! Πήγε να πουλήσει το αμάξι του και….


Μια πραγματικά απίστευτη και όμως ελληνική υπόθεση που αφορά σε μη εμφάνιση καταβολής Τελών Κυκλοφορίας για ένα όχημα που έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2005 στην οποία βέβαια ο καταναλωτής αναζητά το δίκιο του και έχει μπλέξει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας!



Μάλιστα ο κάτοχος του οχήματος αντιλήφθηκε ότι χρωστά τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2005 για το όχημά του όταν αποφάσισε να το πουλήσει αλλά η Εφορία όπως αποδείχθηκε είχε αντίθετη άποψη και δεν του έδινε την βεβαίωση για την μεταβίβαση αν δεν εξοφλούσε τα 336 ευρώ που αφορούσαν στα Τέλη Κυκλοφορίας μαζί με το πρόστιμο!

Ειδικότερα όπως καταγγέλλει στο Newsauto.gr ο κάτοχος του οχήματος έχει απευθυνθεί τόσο στην ΑΑΔΕ όσο και στον Συνήγορο του Πολίτη αλλά δεν έχει βρει ακόμη άκρη οπότε και αποφάσισε να δημοσιοποιήσει την υπόθεσή του μήπως και εν τέλει λυθεί το πρόβλημα με το οποίο βρίσκεται αντιμέτωπος.

Μάλιστα ο καταναλωτής μας απέστειλε και τα επίσημα έγγραφα που αφορούν την ΑΑΔΕ αλλά και τον Συνήγορο του Πολίτη που βεβαιώνουν και την καταγγελία του αλλά και την απάντηση της ΑΑΔΕ σύμφωνα με την οποία βεβαιώνεται ότι δεν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας του οχήματος όταν ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα γεγονός που είναι απίθανο καθώς δεν θα μπορούσαν να εκδοθούν οι πινακίδες κυκλοφορίας!

Ειδικότερα η επιστολή του καταναλωτή προς την ΑΑΔΕ αναφέρει ότι: «Με το δυο (2) ως άνω έγγραφο της Ανεξάρτητης Αρχής Συνήγορος του Πολίτη, γνωστοποιήθηκε στην Υπηρεσία σας αναφορά μου κατά την οποία περιγράφεται ότι υποχρεώθηκα να καταβάλλω το έτος 2019 τα τέλη του κυκλοφορίας του 2005, έτος πρώτης κυκλοφορίας νέου οχήματος, επιβαρυμμένα με αυτοτελές ισόποσο πρόστιμο προκειμένου να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του οχήματος.

Σύμφωνα με το έγγραφο, ο Συνήγορος του Πολίτη γνωμοδότησε υπέρ του αιτήματος μου για επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων τελών (αρχικού ποσού συν προστίμου), εφόσον προϋπόθεση για την ταξινόμηση ενός νέου οχήματος και την παραλαβή της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας, σύμφωνα με τις ισχύουσες και κατά το 2005 διατάξεις, είναι η καταβολή των τελών κυκλοφορίας του έτους ταξινόμησης (έτους 2005 στην περίπτωση μου) εντός της ημέρας ταξινόμησης είτε την επομένη.

Η καταβολή δε των τελών προηγείται της παραλαβής της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας, σε αντίθετη περίπτωση η θέση σε κυκλοφορία του οχήματος δεν είναι δυνατή. Συνεπώς, από πλευράς του πολίτη η παραλαβή του νέου οχήματος με άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες αποτελεί πλήρη απόδειξη της τήρησης όλων εκ του νόμου προϋποθέσεων για την θέση σε κυκλοφορία του οχήματος (συμπεριλαμβανόμενης και της καταβολής των τελών κυκλοφορίας του έτους ταξινόμησης δηλ του 2005).

Επίσης, σύμφωνα με την γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη «…τυχόν αδυναμίες ή δυσλειτουργίες της Διοίκησης (λχ όσον αφορά την επάρκεια των πληροφοριακών της συστημάτων και την πληρότητα των τηρούμενων αρχείων) δεν δύναται να επιβαρύνουν τον πολίτη, μετακυλώντας σε αυτόν το βάρος της απόδειξης, εν προκειμένω την εύρεση και προσκόμισης αποδεικτικών καταβολής των (ήδη καταβληθέντων) τελών δεκατέσσερα (14) έτη μετά την ταξινόμηση αυτού.».

Τέλος, όπως αναφέρεται στην επιστολή, η Υπηρεσία σας κατά το παρελθόν είχε αντιμετωπίσει αντίστοιχο πρόβλημα με την εφαρμογή των διατάξεων του Ν.3899/2010 (περί αντικατάστασης αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας) και προχώρησε με διευκρινήσεις στην έκδοση της ΠΟΛ.1050/2011. Ο Συνήγορος εκτιμά ότι ανάλογη λύση πρέπει να δοθεί σε περιπτώσεις όπως η δική μου με τις αντίστοιχες φυσικά προσαρμογές.

Ως απάντηση η Υπηρεσία σας, αν και άτυπα φαίνεται να καταλαβαίνει το δίκαιο αίτημα του με το ένα (1) ως άνω έγγραφό της, απορρίπτει το αίτημα μου επειδή σήμερα δεν συντρέχουν οι συνθήκες του Ν.3899/2010 και δεν παρέχεται η δυνατότητα, από τις ισχύουσες διατάξεις νόμου, περί μη καταλογισμού των οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας.

Οι συνθήκες του Ν.3899/2010 πράγματι δεν συντρέχουν, άλλωστε ποτέ δεν αναφερθήκαμε σε αυτές ως επιχείρημα για την θετική αντιμετώπιση του αιτήματος μου, παρά μόνο ως πρόταση τρόπου επίλυσης του προβλήματος.


ΠΙΕΡΙΚΗ

Οι ουσιαστικοί και σοβαροί λόγοι για την θετική αποδοχή του αιτήματος μας αναφέρθηκαν συνοπτικά στη δεύτερη παράγραφο το παρόντος εγγράφου και αναλυτικά στο δυο (2) ως άνω έγγραφο. Επιπροσθέτως, η θετική αποδοχή του δίκαιου αιτήματος μου θα ανοίξει το δρόμο για την επίλυση σε έναν αριθμό αντίστοιχων προβλημάτων που επεξεργάστηκε, επεξεργάζεται ή θα επεξεργαστεί στο μέλλον η Υπηρεσία σας.

Παρακαλώ για την επανεξέταση και θετική αποδοχή του αιτήματος μου.»
21.9.20

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget